Pages

Thursday, July 21, 2011

~ulasan panjang episod akhir annissa~

Assalammualaikum...
hah pelik x post kali nih??
kenape ek??
sebb dier ke tepi..
hakhak saje je ngade2 ubah angin...
tp mcm pelik plak rasenye nulis dier ke tepi gini...

so,
korang nengok x annissa???
da tengah malam nih baru nengok.. coz td konon2 nye blajar...
Alhamdullillah la manfaat jugak 2-3hours td...
so baru je habis nengok cite tu..
episod akhir plak...
oleh kerane agak obsess dengan citer nih + lagu dier pon sangat2 meruntun jiwa....
memang xkan lepaskan r...
kat episod akhir nih anna baru tau y balkish kawen dengan suami dier farid tu...
ngamuk2...
sampai nak hempas baby tu... walaupon tau xreal tp tetap xsuke...
hrmmm nway bercucuran jua air mata nih ngk dr awal smpai akhir...
sedeynye dier tyme dok tepi tangga nangis2...
aku plak y mcm si anna tuh...nangis beriya-iya nih....
especially tyme dier tnye sarah...
ko sayang aku x???
omaigod!!!!
seriusly???

next scene tyme dier flashback tepi pintu and atas katil sambil nangis y sedu sedan...
tangisan y tertahan2 gtu...
golek2 atas katil smbil lap air mata lg...

flashback segale moment2 dier, balkish and farid...
owhhhhhh....
labile btol aku nih... nangis jek...
tp serius terrer r si anna blakon.. mcm real...
btol2 sedey...
linangan air mata tu mcm dier btol2 sakit..
da r kuar lagu beribu sesalan tu jd background...
ouchhh...
sentap!!!
makin  deras air mata nih...

seb baek ade iklan...
so rede gak r tangisan aku..
hahahaha

scene y balkish tnye farid mane tu... speechless gtu...
xdpt nk ckp pape r...
sedey kot...
dier blom tau farid da mati..
then dier nak jumpe anna...
hohoho

scene seterusnye balkish nak jumpe anna...
shila da gile... siap panggil anna tu mak lg..
ok aku xphm kenape dier panggil anna tu mak...

next scene la y paling paling palingggggggggggggggggggggggggggggggg sentap...
meh kiter quote kan dialog dierorang..

ANNA : Sarah cakap kau nak jumpe dengan aku... kenape??

BALKISH : Aku mintak maaf Anna,... Maaf kan aku.. Aku berdose dengan kau...

ANNA : Kau memang xkenal aku kan Balkish.. Ko xtau y aku betul2 sayang sangat dekat engkau... Engkau xpernah hargai persahabtan kiter, Balkish.. Kau sanggup tipu aku.. Kalau kau bagitau dengan aku y kau nak ambik Farid dari aku.. Aku mungkin boleh pertimbangkan, Balkish... Sebab aku SAYANG SANGAT2 dengan engkau... Tp engkau tipu aku.. Kau khianati aku, Balkish...

BALKISH : Aku mintak maaf, Anna... Aku mintak maaf... Aku nak berterus terang tapi Farid mintak aku tunggu sampai aku bersalin... Anna......... Anna, maafkan aku, Anna.. Maafkan aku... Aku mintak kau maafkan aku... Kau sentuhlah tangan aku nih Anna.. Kau cube lah maafkan aku..................... Anna...  Anna.. Tolong aku Anna... Tolong jage Haikal untuk aku...
(tyme nih Anna nangis tunduk kat tangan Balkish.. seriusly kalau aku jadi Anna aku xtau la nk wat ape... xmampu kot nk jd mcm dier... elehhh dier pon berlakon je... hehehehe ok sambong2...)

ANNA : Aku maafkan kau Balkish.. Sebab aku SAYANG SANGAT2 dengan ko.. Aku tak de orang laen.. Aku da anggap kau macam adik aku, Balkish... Aku anggap Haikal macam anak aku....
(da mati da balkish tyme tuh....)


last scene dier da jage haikal... n dier mengandong...
owhh seriusly aku suke gile citer nih...
walau bagaimanepon jangan laaaa mende2 nih terjadi dalam hidup aku.. hidup family aku.. hidup kawan2 aku.. hidup orang2 yang aku sayang.. and hidup sape2 r... jangan laaa...
semoga semuanye bahagia slaluuuu...
2 thumbs up for ANNA... n for BALKISH... memang best la korang berlakon...


lastly, aku suke nengok tangan ANNA pakai jam.. SeMART!!!
~syekian ulasan panjang dari munyati.. hehehe

No comments:

Post a Comment