Pages

Thursday, July 28, 2011

~lonely in a crowd...~

Assalammualaikum..
hyeeee...
saje je mau cite2 skek...
kak shila xde nih.. kuar...
suddenly rase bosan plak xde dier kat bilik nih...
hrmmmm tukang karut xde,,,
mule la rase sepi n sunyi...
tp... xpe la kan... sunyi when u're alone...
xpelik kan???

nak di jadikan cerite, hari nih ade pasar malam...
senario biase r ade peminta sedekah gitu kan..
ade few la kat pasar td...
ade y berKEMEJE dok atas jalan sambil pangku anak dier n makan makanan dalam polisterin...
dalam hati tertanya...
kemeje tu dier punye ke???
anak ko kemas je...
n mane ko dpt makanan tu?? (orang bagi kottt)
tp dress code dier tu wat curious skek...

itu y pertame.. y ke 2 ade sorang lg muke mcm myanmar tp xtau r..
kaki dier da amputate... n have a nice stump...
erkkk...
dier dok umah y bersih ke??
mane dapat proper dressing tok hasilkan STUMP y cantik cam tu??
 (sorry ae... medical student la kate kan... stump tu mcm benjol di hujung potongan kaki o tangan.. slalunye kaki r y senang nak nengok.. orang y potong2 kaki sebab kencing manis tu, slalunye dier akan ade gemok di hujung.. n perlu dijage dengan teliti... so kalau dier dok tempat kotor2, senang la infected n xle la jadi cantik mcm tu...) 
walau bagaimane pon, stump y cantik tu mungkin ade explaination laen...
xpe r...

so my main topic nih ade lah berkaitan dengan pak cik y last nih...
dier da tua...
ala-ala macam atok2 gtu...
aku budjet umo dlm 70-80 gtu r...
agak2 je...
dier memang slalu ade...
berkopiah...
oleh sebab da tua aku xde persoal kan pape... 
beside pak cik tu xde pape y awkward...
dress appropriately mcm peminta sedekah...
tp xde la koyak2 sgt..
ok laaa...
memule lalu tu, dier biase je.. duduk sambil tadah tangan.. (walaupon depan deir ade 1 tin biskut besar..)
n akan tunjuk tande terime kasih kalau ade sesape y sudi menghulurkan sedekah tok dier...
tyme nak balek... pakcik tu baring..
ouchhh sentap gile...
aku isau... so tunduk r skek nengok pakcik tu...
xmacam sakit pon... mate bukak.. tangan pon xde pegang daada ke kepale ke...
baring je kat ctu seolah-olah keletihan...
pastu aku jalan trus r... walau dalam hati nih memberontak nak tny pakcik tu ok ke x...
banyak kali jugak aku toleh.. 
mengharapkan pakcik tu bangun o duduk la at least... 
tp xde tande2 tu...
dier baring dan xgerak... n xwat pape..
dier ok ke x sebenanrnye....

y aku sayuuuuuuuuu.....
keadaan pasar malam kan ramai orang... sume lalu lalang...
tp sayangnye xde sorang pon y tegor pakcik tu...
adekah sume xtego coz mereke same dengan aku...
ade rase nak tegor tp ragu2...
ramai kot y lalu lalang.. mude tua.. india cina melayu.. sume setakat lalu je...
and aku pon xterkecuali... 
dalam hati berdoa agar pakcik tu xde pape... 
harap dier cume letih je... 
harap sangat ade orang y jaoh lagi baek hatinye bantu o at least tnye dier...
and until now... 
sampai malam nih aku masih terpikir2 pakcik tu macamane??
kenape laaaaa aku nih bodoh gile n selfish x tny pakcik tu...
mane tau dier nausea ke dizzy ke lapar ke...
xcukup prihatin...
xlayak lagi la aku nih...
astaghfirullah al azim...
semoga hati ini menjadi lebih putih dari semalam..
semoga esok hari ade peluang tok aku perbaiki diri...
semoga pakcik tu dalam keadaan y baek...
sungguh aku menyesal....

so pelajaran tok aku hari nih adelah : kalau nak wat baek nape perlu ragu??? mane tau itu adelah ibadah terakhir kiter....

so berbalek pade tajuk tu... lonely in a crowd...
sedeynye pakcik tu... sendirian di tengah keramaian...
.........................................................................................









cukup la setakat ini... hati da bercelaru gile..
hope ade mende y korang le belajar same...

so aku end entry kali nih dengan lagu radja...
~Jangan pernah merase gelap~
~di antara sinar2 y terang~
~jangan pernah merase sepi~ 
~bila engkau di tengah keramaian~
that is the best words and verse... 
something to think about...

Ya Allah... ampunkanlah kealpaan hambamu...
jangan la kau tarik kebaikan y telah kau beri...
kuatkan lah diriku, hatiku, dan hati mereke dalam membuat kebaikan...

syekiannn~

2 comments:

  1. itso k mun..kalau padhi kt tmpt mun pun, agknye padhi mcm mun..rgu2 nk tnye...it's called bystander effect kn...kite mgharapkan org yg lebih dominan utk tlong pakcik tuh..hrp2 pakcik tuh xde pape :)

    ReplyDelete
  2. tu laaa.. hope sangat pak cik tu xde pape... n hope diri ini menjadi lebih baek dari semalam andainye ade mende2 macam tu terjadi lagi...

    ReplyDelete