Pages

Monday, December 13, 2010

~seorang abang~

Assalammualaikum sume...
today nak citer pasal seorang abang..
sape ade abang???
ape y ade pade abang korang????
sape y xde abang????
angkat tangggannnnnnnnnnnnnn...
make beruntung la korang...
hehehe knape aek orang suke sangat nak ade abang?
best ke????

hrmmm best la jugak... (dengan nada y baek, mate ke atas dan tangan di dada...)

hikhikhik...
so today nak cite pasal my abang... one n only...
y suke buli!!!!
tagline dier.. 'aku kan abang'..
misti sejoOoOoooOK hati korang kalau ade abang mcm gini.... 

citer nih sume berlaku dalam 1 hari y same.. 11/12/2010
memule borak2 biase jek..
pastu usha r...
Aku : bang, bile nak blanje aku PROSPERITY? ko kan da blanje sume orang...
Abang : Tyme tuh ko xde... xpe2... nah amik nih kupon maen bowling... 2 game...

korang nak nengok kupon dier???
 hah... korang nmpk x???
baek kan abang aku...
hrmmm hampesss...
cube nengok btol2 tang valid until...
perghhh.. seb baek aku perasan...
dier bagi aku y da expired...
SUNGGUH ikhlas!!!!!

tuh scene pertame...

scene 2....
dier minum air zappel dalam plastik...
memang sedap r..
mintak skek..
tu pon da tinggal ais2 jek...
pastu kiterorang pon nak blah dari cafe... nak naek kantin plak..
(g tempat laen r maksudnye)
oleh kerana sume orang dtg cafe dengan kete sirik2...
so aku pon g r naek kete nak g kantin nih...
dier masih kat luar borak2 dengan ami (kakak aku y no 2)...
tetibe dier kate ok la.. nak g kantin gak.. dier nak g amik kete dier y park jaoh skek...
tibe-tibe.....

korang nmpk x mamat y dalam cermin nih??? tu r abang aku.. n korang nmpk x ape y tergantung kat cermin tuh????

view y lebey jelas....


CHOYYYYYYY!!!!!
hampess btol ade ke patot dier sangkot plastik air dier y da kosong tuh kat cermin kete aku!!!!!
dah tuh trus blah g kat kete dier dengan slamber....
haizzzz...
nasib badan....

cerite buli ini tidak terhenti di sini!!!!!
bersambung.....
pas kiterorng sampai kantin...

dier offer aku kueh... kueh ape tuh aku pon x pasti name dier...
abang aku n kueh nyeeee...

kueh itu..


kali nih aku berhati2 skek...

Abang : ko nak kueh nih? aku beli td...
Aku : elok ke kueh nih?
Abang : elok... aku baru beli tadi...
Aku : yeke??
Abang : i yeeeee...
Aku : beli kat ne?
Abang : kat batu pahat td b4 balek... (mase tuh 11 pagi ye)

(skarang da dalam kol 3 gtu kalau x silp...)
Aku : btol nih??
Abang : btol...
 ~aku pon nak amik la kueh tuh... dalam hati kenape kueh nih masih penoh??? tangan pon da nak cekup 1.... ~
tibe2...
Abang : aku rase mcm da rosak je kueh nih...
Aku : choy!!!!!!!!

trus xjadi amik... budusssssss...
kalau pon kueh tuh xrosak, aku xmo amik.... kiter bukan tau bile dier nak dengki... muke bukan maen slamber lagi...

haiiii..
pening kepale den...
korang pk2 balek la kalau nk ade abang... btol ke..
n doa2 la dapat abang y baek...
& bukan kaki buli!!!
abangku syengaL
 
segale perkare n kejadian ini bukan mistik.. tp realiti...
dan ia xkan pernah terhenti...
mcm2 lagi y dier wat kat aku tp xsempat di rakam kan...
kalau x korag tau la mcmn rase kene sepak.. cekik dan sebagainye...

seb baek aku ade SORANG JEK ABANG..
so dier la y terbaek..
dier la y terjahat...
& segale-galenye....

Syekian~~~~

No comments:

Post a Comment